Flyselskapet folk elsker å hate.

 

Et flyselskap som har fått mye tyn, men som likevel er et av de selskapene som vokser mest og som tjener mest penger, er det irske selskapet Ryanair. Det har nesten blitt en folkesport her til lands å skjelle ut dette flyselskapet, og å beskylde de for både det ene og det andre. Det er liksom ikke grenser for hva man kan finne på for å latterliggjøre eller mistenkeliggjøre selskapet. Det merkelige er at politikere og media mer enn villig hopper på kritikerkarusellen.

Om det bare er nordmenn som elsker å hate Ryanair vites ikke, men de har sikkert sine kritikere andre steder også. Ledelsen i selskapet er i alle fall ikke skvetne når det gjelder å stikke ut haken. Sjefen selv skal ha sagt at han gir blaffen i om folk er tilfreds med dem eller ikke – bare de kjøper en ny reise av Ryanair. Hvilket de åpenbart gjør i lange baner. Og det er jo en grei nok strategi det. For folk vet at de får det de betaler for og ikke noe mer enn det. Betaler man så lite som man kan komme til å gjøre når man bestiller billett hos Ryanair, ja så kan man jo heller ikke klage over alt man savnet, men ikke ville betale for. All både saklige og usaklige kritikken til tross så er de i alle fall et av verdens mest vellykkede flyselskaper. Så når alt kommer til alt så kan det vel ikke være så ille som folk vil ha det til. Derfor kunne det være å gjøre en kort analyse av hva som får folk til stadig å vende tilbake, så nedenfor kan du lese noen momenter i så måte.